NYHETER - Teleskopsstegar till grymma priser här! 

Vanliga frågor & svar

Frakt, Retur & Leverans 

Varför får jag inget fraktpris direkt i kassan? 

Ingen gillar dyra fraktkostnader. Vid köp av skrymmande gods gör vi allt i vår väg för att få en så låg fraktkostnad som möjligt. Vid lagd order jämför vi därför fraktpris med flertalet olika speditörer så att vi och DU får ett så rättvist fraktpris som möjligt för din transport, därefter meddelar vi dig med bästa möjliga fraktpris som du därefter får ta ställning till. Godkänner du frakten är ordern lagd, godkänner du inte frakten är ordern makulerad. Du är inte bunden till ordern om du inte godkänner fraktpriset.

Jag önskar att returnera en eller flera varor, hur går jag tillväga?

Kontakta oss med ditt ordernummer samt vilken vara du önskar att returnera. För mer information om våra returregler och villkor, läs köp & leveransvillkor. 

Öppet köp, Retur och Reklamation

Öppet köp eller byte gäller i 30 dagar och obruten förpackning. Vid retur, byte eller reklamation ska du i förväg meddela oss och få en bekräftelse som godkänner returen. Eventuella returkostnader vid nyttjande av öppet köp eller byte betalar kunden själv, för mer information om retur & återbetalning, vänligen läs våra Köp & Leveransvillkor.

Hur lång är leveranstiden? 

Vårt mål är alltid att packa din order så snabbt vi mottagit den i vårt system. Normal leveranstid är mellan 1-3 arbetsdagar. Under högsäsong kan leveranstiden bli något längre. Vi meddelar dig vid eventuella förseningar. 

Vilka fraktalternativ erbjuder ni? 

Vi använder oss primärt av DHL och NTEX som speditörer. Vid köp av skrymmande gods kan även andra bolag användas. För mer specifik information läs våra köp & leveransvillkor. 

Beställningsvara

Vid beställningsvara finns en leveranstid inlagd som det i normala fall tar tills vi kan skicka produkten under förutsättning att den finns på lager hos leverantören.

Ditt köp 

Behöver jag vara avtalskund för att handla som företag? 

Nej, du behöver inte vara avtalskund för att handla som företag. Lägg din order som vanligt och välj ”företag” i kassan och genomför ditt köp. 

Vart är mitt kvitto så jag kan bokföra mitt köp? 

Din följesedel som du fått på mail i samband med lagd order är giltig som bokföringsunderlag. 

Produkter 

Vart finns bruksanvisningen till min produkt?

Bruksanvisningen hittar du antingen bland flikarna på önskad produkt eller i vår dokumentsamling.

Vart finns montagebeskriviningen till min ställning?

Du hittar alla montagebeskrviningar, kataloger och typgodkännande för våra ställningar i vår dokumentsamling.

Vad är det för skillnad på era ställningar?

I vår Ställningsguide förklarar vi skillnaden mellan våra olika typer av ställningar. 

Vad är det för skillnad på era fallskyddsselar?

I vår guide om hur du väljer rätt fallskyddssele förklarar vi skillnaden mellan våra olika typer av fallskyddsselar. 

Vad är det för skillnad på era stämp & väggstöd?

I vår guide om stämp hittar du allt du behöver veta om stämp och väggstöd.

Övriga frågor & svar 

Hur kan ni alltid hålla så låga priser?

Tack vare stora inköpsvolymer och få mellanhänder kan vi hålla nere våra kostnader och möjliggöra bra priser ut till kund. 

Fick du inte svar på din fråga? Kontakta oss så svarar vi så snabbt vi kan! 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter
Handla
Moms visas: