Min önskelista

Vanliga frågor & svar

 

 

 

 

Frakt, Retur & Leverans


Varför får jag inget fraktpris direkt i kassan? 

Ingen gillar dyra fraktkostnader. Vid köp av skrymmande gods gör vi allt i vår väg för att få en så låg fraktkostnad som möjligt. Vid lagd order jämför vi därför fraktpris med flertalet olika speditörer så att vi och DU får ett så rättvist fraktpris som möjligt för din transport, därefter meddelar vi dig med bästa möjliga fraktpris som du därefter får ta ställning till. Godkänner du frakten är ordern lagd, godkänner du inte frakten är ordern makulerad. Du är inte bunden till ordern om du inte godkänner fraktpriset.

 

Vad innebär skrymmande gods?

Företag

Vissa större och tunga produkter som exempelvis ställningar, ställningspaket, stålrör, fallskyddssystem eller stämp klassas normalt som skrymmande och levereras vanligtvis olossat till leveransadressen. Detta innebär att kunden ansvarar för att lossa godset från lastbilsflaket. Detta innebär i många fall att det krävs maskinell lossningshjälp så som truck eller hjullastare. Om flera personer är behjälpliga vid leveransen, är lossning för hand godtagbart vid leverans av mindre gods. Vid handlossning kan chauffören inte vara behjälplig. Kunden ansvarar för att lossningen kan genomföras på mindre än 30 minuter. Observera att de flesta ställningsprodukter är längre än 2,50 m vilket gör att godset inte kan svängas runt på lastbilsflaket. Därav kan man inte förutsätta att den bakgavellyft som vissa lastbilar är utrustade med kan användas vid lossningen. Du finner mer information om specialstransport och skrymmande gods i våra villkor. 

Privatperson

Vissa större och tunga produkter som exempelvis ställningar, ställningspaket, stålrör, fallskyddssystem eller stämp klassas normalt som skrymmande och levereras vanligtvis olossat till leveransadressen. Har man beställt som privatperson så brukar vi skicka varorna med hemleverans. Detta innebär att speditören kontaktar dig med de olika leveransalternativ som är möjliga. När det inte är allt för stora paket så kan chauförren lasta av godset med hjälp av en bakgavellift, annars ansvarar kunden för att lossa godset från lastbilsflaket. Detta innebär att det ibland kan krävas maskinell lossningshjälp så som truck eller hjullastare. Om flera personer är behjälpliga vid leveransen, är lossning för hand godtagbart vid leverans av mindre gods. Vid handlossning kan chauffören inte vara behjälplig. Kunden ansvarar för att lossningen kan genomföras på mindre än 30 minuter. Observera att de flesta ställningsprodukter är längre än 2,50 m vilket gör att godset inte kan svängas runt på lastbilsflaket. Därav kan man inte förutsätta att den bakgavellyft som vissa lastbilar är utrustade med kan användas vid lossningen. Du finner mer information om specialstransport och skrymmande gods i våra villkor. 

 

Jag önskar att returnera en eller flera varor, hur går jag tillväga?

Att göra en retur av en vara går till enligt följande: 

Maila följande uppgifter till kontakt@stallningsprodukter.se:

  • Ordernummer
  • Vilka/vilken artikel du önskar att returnera
  • Anledning​ 
När vi mottagit informationen ovan och godkänt returen sker följande: 
  • Vi skapar en returfraktsedel som vi mailar till dig
  • Du skriver ut returfraktsedeln och klistrar fast den på paketet, använd gärna samma kartong som paketet levererades i. 
  • Du lämnar sedan paketet hos ditt närmsta ombud
  • Vi kontrollerar varorna och återbetalar dig kostnaden för varorna exklusive returkostnaden. Du får en bekräftelse till din mail när returen genomförd. 

För mer information om våra returregler och villkor, läs köp & leveransvillkor.

Erbjuder ni avhämtning på ert lager i Göteborg?

Ja, i kassan kan du välja fraktalterantivet "hämta i Göteborg". Då packar vi dina varor så snabbt som möjligt och smsar dig när dom är redo för avhämtning. Lägger du din beställning på en vardag mellan 7-16 så är din order oftast packad inom 30 minuter. 

Öppet köp, Retur och Reklamation

Öppet köp eller byte gäller i 30 dagar och obruten förpackning. Vid retur, byte eller reklamation ska du i förväg meddela oss och få en bekräftelse som godkänner returen. Eventuella returkostnader vid nyttjande av öppet köp eller byte betalar kunden själv, varan måste returneras inom 10 dagar från att du fått returfraktsedel. För mer information om retur & återbetalning, vänligen läs våra Köp & Leveransvillkor.

 

Hur lång är leveranstiden? 

Vårt mål är alltid att packa din order så snabbt vi mottagit den i vårt system. Normal leveranstid är mellan 1-3 arbetsdagar. Under högsäsong kan leveranstiden bli något längre. Vi meddelar dig vid eventuella förseningar. 

 

Vilka fraktalternativ erbjuder ni? 

Vi använder oss primärt av PostNord och NTEX som speditörer. Vid köp av skrymmande gods kan även andra bolag användas. För mer specifik information läs våra köp & leveransvillkor. 

 

Beställningsvara

Vid beställningsvara finns en leveranstid inlagd som det i normala fall tar tills vi kan skicka produkten under förutsättning att den finns på lager hos leverantören. Om inget är angivet kommer vi kontakta dig.

 

Ditt köp 


 

Behöver jag vara avtalskund för att handla som företag? 

Nej, du behöver inte vara avtalskund för att handla som företag. Lägg din order som vanligt och välj ”företag” i kassan och genomför ditt köp. 

 

Vart är mitt kvitto så jag kan bokföra mitt köp? 

Din följesedel som du fått på mail i samband med lagd order är giltig som bokföringsunderlag. 

Erbjuder ni avhämtning på ert lager i Göteborg?

Ja, i kassan kan du välja fraktalterantivet "hämta i Göteborg". Då packar vi dina varor så snabbt som möjligt och smsar dig när dom är redo för avhämtning. Lägger du din beställning på en vardag mellan 7-16 så är din order oftast packad inom 30 minuter. 

Hur fungerar prisgarantin?

För oss på Ställningsprodukter är det viktigt att kunna erbjuda byggnadsställning till rätt pris och att du som kund känner dig trygg och nöjd med ditt köp. Prisgarantin hos Ställningsprodukter.se innebär att vi alltid erbjuder ett konkurrenskraftigt pris på byggnadsställning. Ställningsprodukters prisgaranti gäller enbart på byggnadställning under modell modulställning och ramställning. Om du (mot förmodan) hittar en motsvarande modul- eller ramställning till ett billigare pris, så matchar vi det priset. Detta gäller svenskgodkända modul- och ramställningar tillverkade i europeiska fabriker. Du finner fullständiga villkor här. 

 

Produkter 


 

Vart finns bruksanvisningen till min produkt?

Bruksanvisningen hittar du antingen bland flikarna på önskad produkt eller i vår dokumentsamling.

 

Vart finns montagebeskrivningen till min ställning?

Du hittar alla montagebeskrviningar, kataloger och typgodkännande för våra ställningar i vår dokumentsamling.

 

Vad är det för skillnad på era ställningar?

I vår Ställningsguide förklarar vi skillnaden mellan våra olika typer av ställningar. 

 

Vilket fallskyddspaket ska jag ha?

I vår kompletta guide om fallskyddspaket hjälper vi dig att hitta rätt.  

 

Vad är det för skillnad på era fallskyddsselar?

I vår guide om hur du väljer rätt fallskyddssele förklarar vi skillnaden mellan våra olika typer av fallskyddsselar. 

 

Vad är det för skillnad på era stämp & väggstöd?

I vår guide om stämp hittar du allt du behöver veta om stämp och väggstöd.

 

Övriga frågor & svar 


 

Hur kan ni alltid hålla så låga priser?

Tack vare stora inköpsvolymer och få mellanhänder kan vi hålla nere våra kostnader och möjliggöra bra priser ut till kund. 

 

Fick du inte svar på din fråga? Kontakta oss så svarar vi så snabbt vi kan! 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter
Handla tryggt hos oss

Moms visas: