Spara 20% på Fallskyddskit för tak
Ställningsprodukter är ett företag med kunden i centrum, vi arbetar efter nedan köpvillkor. Vid frågor kontakta oss på kontakt@stallningsprodukter.se eller ring till kundtjänst på 031-209 207.
Alla våra priser är i SEK.
Priserna är angivna i svenska kronor. Första gången du besöker butiken får du välja om du är privatperson eller företag. Priserna som anges är inklusive moms om du handlar som privatperson och exklusive moms om du handlar som företag. Eventuella fraktavgifter tillkommer i kassan efter val av adress och fraktsätt, vid köp av skrymmande produkter eller dylikt kan fraktavgiften tillkomma i efterhand. Vid prisjusteringar/extra fraktavgifter på lagd beställning informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Misstänkta fall av falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. Returpall och pallkrage debiteras extra.
Beställning sker via webshop, på telefon eller via e-post. Vi behandlar personuppgifter enligt dataskyddsförodningen(GDPR). Efter beställning skickas orderbekräftelse och köpvillkor till angiven e-postadress. När du har lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Ställningsprodukter.se som är en del av Ställning & fallskyddsprodukter Sverige AB. Ställningsprodukter.se ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (under 18 år). Ställningsprodukter.se förbehåller sig rätten att neka en order.
1. Godkännande av köp- och leveransvillkor vid mejlorder
Genom att skicka in en order via mejl accepterar kunden automatiskt våra köp- och leveransvillkor. Det innebär att kunden godkänner att fullgöra betalningen enligt fakturan och följa våra övriga villkor avseende leverans och retur.
2. Ansvar för korrekt information
Kunden är fullt ansvarig för att de uppgifter som anges i mejlet är korrekta, inklusive kontaktinformation, leveransadress och önskade produkter. Vi ansvarar inte för några fel eller uteblivna leveranser som kan uppstå på grund av felaktiga eller ofullständiga uppgifter från kundens sida. Ingen ersättning, justering eller återbetalning kommer att utfärdas om uppgifterna som tillhandahållits av kunden visar sig vara felaktiga.
3. Kontroll av orderbekräftelse
När en order skickas in via mejl kommer en orderbekräftelse att skickas till den angivna e-postadressen. Kunden är skyldig att noggrant kontrollera orderbekräftelsen. Om några uppgifter i orderbekräftelsen inte stämmer överens med kundens förväntningar, måste detta meddelas till oss inom 12 timmar från det att bekräftelsen mottagits. Om ingen invändning sker inom denna tidsram betraktas orderbekräftelsen som korrekt och godkänd av kunden.
4. Ordrar via telefon
För ordrar som görs via telefon så skickas alltid en orderbekräftelse ut via e-post. Genom att invända mot orderbekräftelsen inom 12h godkänner kunden ordern och därmed våra köp- och leveransvillkor.
5. Ansvar vid uteblivna eller felaktiga uppgifter
Det är kundens ansvar att säkerställa att korrekta kontaktuppgifter och produktinformation är angivna vid beställning. Vi kan inte hållas ansvariga för några som helst fel, förseningar eller uteblivna leveranser som beror på att kunden angett fel uppgifter. I sådana fall kommer ingen kompensation, återbetalning eller ersättning att erbjudas.
6. Ändringar och avbeställningar
Eventuella ändringar eller avbeställningar av ordern måste meddelas inom den ovan nämnda tidsramen på 12 timmar. Om inga justeringar eller avbeställningar görs inom denna period, kommer ordern att behandlas enligt de uppgifter som anges i den bekräftade ordern.
Dessa villkor gäller för alla ordrar som mottas via mejl och telefon och är en del av våra generella försäljningsvillkor.
Det går att välja ett flertal olika betalningsmetoder, för privatpersoner erbjuds Svea Checkouts lösningar. Detta innebär att vi erbjuder faktura, kortbetalning, leasing och delbetalning. Vi erbjuder även betalning via swish.
Företag, faktura 30 dgr från Ställningsprodukter.se, förskottsfaktura, delbetalning genom Svea ekonomi. Se mer på Betalningsalternativ längre ner.
Ställningsprodukter lämnar 30 dagars öppet köp till privatpersoner på nya produkter. Produkten kan returneras i butik eller i samråd med kundtjänst. Öppet köp beviljas av kundtjänst över mejl för att vara giltigt. Produkten måste vara komplett, ren, hel och oskadd för att kunna nyttja 30 dagars öppet köp. Vid eventuella returkostnader står kunden för dessa. Varan måste returneras inom 10 dagar från att du fått returfraktsedel. Öppet köp gäller ej hygienprodukter med bruten förpackning. Öppet köp gäller inte heller specialbeställda produkter, exempelvis stål- eller aluminiumrör kapade efter önskad längd. Öppet köp gäller inte för företagskunder och företagsköp. Öppet köp gäller inte heller för produkter på rea, utförsäljning eller med nedsatt pris. Vi förbehåller oss rätten att debitera en skälig adminstrativ avgift kopplad till hanteringen av returen vid nyttjade av öppet köp.
För oss på Ställningsprodukter är det viktigt att kunna erbjuda byggnadsställning till rätt pris och att du som kund känner dig trygg och nöjd med ditt köp. Prisgarantin hos Ställningsprodukter.se innebär att vi alltid erbjuder ett konkurrenskraftigt pris på byggnadsställning. Ställningsprodukters prisgaranti gäller enbart på byggnadställning under modell modulställning och ramställning. Om du (mot förmodan) hittar en motsvarande modul- eller ramställning till ett billigare pris, så matchar vi det priset. Detta gäller svenskgodkända modul- och ramställningar tillverkade i europeiska fabriker.
Vi erbjuder diverse byggprodukter som är utformade för att uppfylla höga krav på funktion och hållbarhet. Dessa produkter förvaras och transporteras ofta utomhus samt i stålhäckar eller liknande system, vilket kan resultera i små estetiska avvikelser, som skav och mindre märken på ytan. Det är viktigt att notera att dessa inte påverkar produktens funktion eller kvalitet. Produkterna skyddas dock under förvaring och transport för att minimera eventuella skador.
Genom att genomföra ett köp accepterar du som kund att:
Självklart är din upplevelse viktig för oss, och om du är missnöjd på något sätt är du alltid välkommen att kontakta oss. Vi strävar efter att hitta en bra lösning som är rimlig för båda parter.
Genom att genomföra en beställning av ställningsprodukter.se via e-handelsplattformen eller över mail accepterar köparen dessa avtalsvillkor.
Vid köp av begagnade varor som privatperson följer vi konsumentköplagen. Öppet köp och bytesrätt gäller inte på begagnade varor.
• Prisgarantin gäller matchning av pris gentemot aktörer i Sverige med svenskgodkända modul- och ramställningar tillverkade i europeiska fabriker (inklusive motsvarande eller likvärdigt fraktalternativ).
• Vi måste kunna verifiera genom giltigt underlag att varan är äkta, original, inte ingår i en tillfällig kampanj, realisation eller lagerrensning samt är i exakt samma utförande.
• Giltigt underlag är exempelvis en aktuell offert, annons eller en länk till annan återförsäljarens hemsida där det lägre priset framgår. Vid offert via mail behöver originalmailet vidarebefordras.
• Prisgaranti gäller endast på produkterna under kategorierna modulställning och ramställning.
• Kontakta oss alltid innan du genomför ditt köp om du vill använda dig av vår prisgaranti. Prisgarantin gäller ej på redan lagd order.
Villkor för besiktning av personlig fallskyddsutrustning
Vi är certifierade som kompetent person och behöriga att utföra besiktningar av personlig fallskyddsutrustning enligt gällande standarder och riktlinjer. Utöver detta är vi även auktoriserade att utföra avancerade besiktningar, service och reparationer för produkter från varumärkena IRUDEK och HOATER.
För att säkerställa säkerheten och kvaliteten vid besiktningen gäller följande villkor:
Kunden ansvarar för att meddela oss skriftligen innan besiktningen om utrustningen:
Gränser för ansvar
Villkor för besiktning
Besiktning genomförs om utrustningen:
Om utrustningen inte uppfyller dessa krav, kan vi neka att utföra besiktningen eller rekommendera service och/eller reparation innan fortsatt användning.
Debitering av besiktning
Besiktning debiteras för samtliga produkter som kontrolleras, oavsett:
Debitering sker enligt vår aktuella prislista och innefattar både den tekniska granskningen och eventuella dokumentationer som utförs i samband med besiktningen.
Auktoriserad service och reparation
För produkter från IRUDEK och HOATER kan vi, utöver den ordinarie besiktningen, erbjuda:
Rekommendation
Vi rekommenderar att besiktning av fallskyddsutrustning utförs årligen eller enligt den frekvens som tillverkaren anger, samt efter varje extraordinär händelse som kan ha påverkat dess egenskaper.
När din vara är bokad för upphämtning på lagret skickar vi ett leveransbesked till dig. Du som kund kommer att bli aviserad av transportföretaget innan leverans och du får då närmare information om leveransdag och tid. Våra leveranser sker under dagtid om inget annat anges. Mottagaren ansvarar för att det är farbar väg fram till leveransadressen för ekipage med lastbil och släp.
För de flesta produkter erbjuds lagerhämtningar. Om lagerhämtning är tillgängligt framgår denna leveransmetod i kassan. Saknas leveransmetoden i kassan, vänligen kontakta kundtjänst.
Vid lagerhämtningar ansvarar kunden för lastning och lastsäkring.
Fraktkostnaden baseras på vikt, avstånd och storlek, kostnaden kommer antingen direkt i kassan eller att kundtjänst kontaktar dig med fraktpris. Vi förbehåller oss rätten att justera fraktpris efterhand. Du har då rätt att annullera ordern utan kostnad eller godkänna den ändrade fraktavgiften. Kostnaden för frakt eller hemleverans finns specificerad på din orderbekräftelse. Vissa undantag där fraktkostnaden avtalas i efterhand finns, se avsnitt nedan gällande "Leverans till öar" och "Specialtransport”.
Vi förbehåller oss alltid rätten att debitera våra kunder för eventuella tilläggskostnader som kan tillkomma för uddaorter, öar och större städer samt eventuella specialfrakter som kräver extra hantering eller bearbetning. Det är viktigt att notera att dessa tilläggskostnader kan variera beroende på faktorer som leveransadress, paketets storlek och vikt samt eventuella tullavgifter eller andra avgifter som kan tillkomma vid internationella frakter. Tilläggen debiteras enligt valt fraktbolags taxa, vi förbehåller oss även rätten att debitera 100 kr ex moms i adminstrativ avgift utöver fraktbolagets avgift.
Vid specialbeställningar eller köp av produkter som inte finns i lager kan särskilda betalningsvillkor gälla. Dessa produkter kan kräva förskottsbetalning av delar eller hela summan. Notera att öppet köp, bytesrätt och ångerätt inte tillämpas på dessa köp. Detta på grund av produktens specifika natur och anpassning enligt kundens önskemål. Vi uppmanar kunder att noggrant överväga sina beslut innan sådana beställningar görs.
Om en vara är försenad eller restnoterad så får du ett meddelande med orsak och leveranstid. Du har då rätt att annullera ordern utan kostnad eller att godkänna senare leverans (gäller endast lagerförda produkter, ej produkter utanför ordinarie produktsortiment). Om leveranstiden är ovanligt lång kommer vi att dela upp leveransen. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Normal leveranstid är cirka 1-3 vardagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Vi skickar vanligtvis våra beställningar med DHL eller Postnord.
Om godsdimensionerna tillåter det, kan leveranser till privatpersoner komma att bokas till närmaste ombud. Kunden aviseras via sms eller e-post när godset ankommit ombudet. Kunden ansvarar för att hämta ut godset inom liggetiden. Om kunden inte hämtat ut godset inom liggetiden, kan det innebära att det begärs i retur och att speditören debiterar en avgift för outlöst gods som kommer att vidarefaktureras kunden. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi (utöver speditörens avgifter) dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter fraktbolagets portotabell för brev och paket. Uddaorts-, ö- och storstads och specialbilstillägg debiteras enligt valt fraktbolags taxa.
Vid mottagandet av gods ska du som kund kontrollera att godset ej har några transportskador.
Om du vid mottagandet mot förmodan upptäcker att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast, på plats, anmäla detta till fraktbolaget genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras. Notera att godset är skadat på fraktsedeln med chaufförens underskrift och namnförtydligande. Anmäl därefter skadan direkt till vår kundservice så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts på försändelsen. Skadan ska anmälas till oss inom fem (5) arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Det är därför viktigt att du emballerar av och inspekterar dina produkter noggrant direkt efter att leveransen har utförts. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Vid mottagande av varorna ska de inspekteras noggrant innan leveransen kvitteras. Om det finns synliga skador på emballage eller på varan ska detta noteras på fraktsedeln innan du kvitterar den. Fraktbolaget ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs. Du som kund måste finnas på plats och ta emot godset. Eftersom ett flertal av våra order blir skrymmande och inte går att lasta av med bakgavellift, så måste det finnas truck eller lastmaskin på plats alternativt 1-2 personer som lastar av för hand, (max avlastningstid 30 min). Om du som kund ändrar adress eller inte kan ta emot ditt gods på angiven adress så förbehåller vi oss rätten att debitera kostnaden som tillkommer från fraktbolag för ändring, samt ett administrativ avgift om 350 kr ex moms.
Vi levererar med lastbil inom hela Sverige med hjälp av olika fraktbolag.
Leveranstiden kan variera något på olika produkter, våra paket levereras vanligtvis inom ett par dagar. Under högsäsong kan leveranser ta längre tid.
Leveransen sker enligt leveransvillkor Incoterms 2010 DPU ”Delivered at Place Unloaded” d.v.s. ”fritt olossat köparens leveransadress” om inget annat överenskommits.
Om kunden inte hämtat ut godset inom liggetiden, kan det innebära att godset begärs i retur och att speditören debiterar en avgift för outlöst gods som kommer att vidarefaktureras kunden. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 15% av den ursprungliga fraktkostnaden i adminstrativ avgift och även eventuella fraktavgifter som tillkommit p.g.a returen.
För att vara säkra på att kunna leverera ska det finnas:
Om det ej kan tillgodoses levereras försändelsen till närmaste terminal för avhämtning. Uddaorts-, ö- och storstads och specialbilstillägg debiteras enligt valt fraktbolags taxa.
Kranbilslossning
Kranbilslossning kan väljas vid leverans av vissa produkter. Tillvalet görs genom att kontakta kundtjänst. Vid kranbilslossning ansvarar speditören för lossningen av godset. Kunden ansvarar fortfarande för att vara på plats på leveransadressen för att ta emot godset, samt att det är farbar väg fram till leveransadressen.
Vissa skrymmande och tyngre produkter, som exempelvis ställningar, stålrör, fallskyddssystem och liknande levereras normalt olossat till leveransadressen. Olossad leverans innebär att kunden ansvarar för att lossa godset från lastbilsflaket. Leveransen sker normalt från en sidolastad dragbil med släp. Större gods behöver lossas med maskinell lossningshjälp så som truck eller hjullastare. Om flera personer är behjälpliga vid leveransen, är lossning för hand godtagbart vid leverans av mindre gods. Vid handlossning kan chauffören inte vara behjälplig. Det är viktigt att du som kund planerar mottagandet av varorna i förväg. Kunden ansvarar för att lossningen kan genomföras på mindre än 30 minuter. Om lossningstiden överstiger 30 minuter kan speditören behöva ta ut en tilläggsavgift för leveranshinder som kommer vidarefaktureras kunden. Vid frågor gällande fraktkostnad var vänlig kontakta vår kundtjänst.
Observera att de flesta ställningsprodukter är längre än 2,50 m vilket gör att godset inte kan svängas runt på lastbilsflaket. Därav kan man inte förutsätta att den bakgavellyft som vissa lastbilar är utrustade med kan användas vid lossningen. Om lossningstiden överskridit 30 minuter, om maskinell lossningshjälp eller handlossning inte varit tillgängligt kan speditören behöva omdirigera sändningen till terminal och utföra nytt leveransförsök senare. I sådan händelse kommer tilläggsavgiften för leveranshinder att vidarefaktureras kunden.
Expressleverans med utkörning i Göteborg gäller på utvalda produkter och tillvalet görs i kassen eller vid kontakt med kundtjänst. Utkörning gäller inom göteborg med en omnejd på MAX 2 mil enkel väg från E A Rosengrensgata 23, 421 31 Västra Frölunda. Görs beställningen en vardag innan kl 11 strävar vi i bäst mån att leverera samma vardag innan kl 16. Vid större beställningar som kräver längre tid att packa ihop, eller externa faktorer så som väder, trafik eller sjukdom, förbehåller vi oss rätten att flytta fram leveransen till senare tillfälle. Detta ska då kommuniceras tydligt och i samråd med kund. Vi förbehåller oss alltid rätten att neka utkörning. Om inget annat är överenskommet är enbart handlossning tillgänglig vid leverans. Chauffören kan inte vara behjälplig vid lossningen. Kunden ansvarar att vara på plats på leveransadressen för mottagning av gods samt att det är farbar väg till leveransadress. Om kunden inte är tillgänglig på leveransadressen eller om det av någon annan anledning inte går att leverera till adressen på grund av faktorer ej orsakade av chauffören förbehåller vi rätten att debitera en avgift motsvarande leveranskostnaden.
Vid leverans till öar som saknar broförbindelse avtalas särskild leverans med avseende på pris, leveranstid och leveranssätt. Vid önskemål om leverans till skärgårdsö levererar vi enligt den kostnad som finns på orderbekräftelsen till en fast adress på fastlandet. Kund får se till att leveransen blir mottagen på denna adress och sedan själv ombesörja vidare transport till ö. Var god och uppge om du önskar direktleverans till ö redan vid din beställning då vissa varor behöver emballeras på ett visst sätt.
Om du ej är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår för så kallad bomkörning. För paket som levereras till utlämningsställe och som ej löses ut debiteras du en returkostnad och adminstrativ avgift som specificeras i villkoren tidigare.
Vid avlastning måste varorna inspekteras av mottagare samt kvitteras. Speditören ställer ej av gods utan kvittens av kund eller annan ansvarig mottagare. Synliga skador på godset, emballage eller avsaknad av kolli skall skriftligen noteras på fraktsedeln av både chaufför och dig direkt vid mottagandet. Skadan/avsaknaden anmäls därefter av dig till Ställningsprodukters kundtjänst inom 5 vardagar. Dokumentera skadorna med foto.
Vid köp på www.stallningsprodukter.se gäller ångerrätten i enlighet med Distansavtalsslagen (2005:59.DHL). Detta är en lagstadgad rättighet för dig som kund. Det är viktigt att du kontaktar oss direkt när du upptäckt en felexpedierad eller felaktig vara.
Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från dagen du har tagit emot varan eller hämtat den på aviserat utlämningsställe. För att kunna använda ångerrätten måste produkten returneras till oss i det närmaste samma mängd och skick som när du mottog den. Ångerrätten måste informeras till säljaren i god tid. Säljaren har rätt till ersättning för b.la. värdeminskning som beror på att köparen har hanterat varan i större omfattning än nödvändigt. Du står själv för kostnaden för att skicka tillbaka varan du köpt.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor, som exempelvis kapade rör eller väv med egen logo). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Om du har fått en felexpedierad vara eller om du vill returnera en vara bör du så fort som möjligt kontakta oss. Enklast gör du detta genom att besöka oss på E A Rosengrensgata 23 i Göteborg där personalen hjälper dig med ditt ärende. Alternativt gör du en reklamation/returanmälan genom att du kontaktar oss på 031 209 207 eller via email Kontakt@stallningsprodukter.se. Om du fått en felexpedierad vara, eller saknar en eller flera varor, har du som kund skyldighet att meddela oss direkt vid mottagande och som senast inom 5 vardagar. Detta gäller även om du fått en felaktig vara som behöver reklameras. Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi självklart för returfrakten. Varan måste returneras inom 10 dagar från att du fått returfraktsedel.
Alla garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Självklart följer vi konsumentköplagen och reklamationer inom 6 månader från inköpsdatum behandlas enligt denna. I vissa fall lämnar tillverkarna utökad garanti men detta varierar mellan de olika produkterna och anges på produktnivå. Har du problem med din vara kan du kontakta oss så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig trots att det gått mer än 6 månader från inköpsdatum. Alla eventuella garantier gäller i Sverige. Garantier som erbjuds gäller enbart på nya varor, inte varor som säljs i begagnat skick. Vi ger inga som helst garantier på millimeter precision vid beställningar där kund önskar få rör kapade efter längder som inte finns i vårt sortiment. Önskar man att få rör kapade till special-längder utöver våra grundalternativ har vi en felmarginal på upp till 10mm.
Alla varor förblir Ställning & Fallskyddsprodukter Sverige AB (Ställningsprodukter.se) egendom tills dess full betalning erlagts.
I de fall återbetalningar är aktuella så görs detta i första hand genom återinsättning till det betalsätt som du ursprungligen använde. Återbetalningen sker oftast inom några dagar från det att ärendet som orsakar återbetalningen är avslutat och senast inom 14 dagar.
- Svea Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Svea Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Svea eller någon av Sveas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Svea Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
- Svea Faktura Privatperson
När du betalar via Svea faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Svea ekonomi behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
- Företagsfaktura SVEA:
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
- Svea Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Svea konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Vid ett köp om 10000 kr med Svea Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/